ازکی با یک حرکت ساده، نرخ تبدیلش رو متحول کرد

حوزه فعالیت : (بیمه دیجیتال) Insurtech

نکات کلیدی

2 برابر

افزایش عملکرد کمپین ریفرال نسبت به حالت عادی

200 %

رشد فروش در سه‌ماهه چهارم

25 %

از کل فروش‌ها از معرفی کاربران بوده

درباره ازکی

ازکی یک تجمیع‌گر آنلاین بیمه است که تجربه خرید بیمه را بازتعریف کرده است. با فراهم‌کردن بستری یکپارچه برای مقایسه و خرید بیمه از برترین شرکت‌ها، ازکی مسیر بیمه را ساده‌تر کرده و با افزایش کارایی، کاهش اصطکاک در فرآیند و ارتقای رضایت مشتری، تحولی واقعی در این حوزه ایجاد کرده است؛ آن‌هم در دنیایی که همواره با عدم قطعیت همراه است.

مأموریت و چشم‌انداز شرکت

مأموریت

تبدیل شدن به دوستی که با مقایسه، به مردم کمک می‌کند بهترین انتخاب را داشته باشند.

چشم‌انداز

تغییر تجربه خرید همه مردم بر پایه مقایسه (یا تبدیل شدن به یک پلتفرم مقایسه‌محور مشتری‌مدار که کامل‌ترین و بی‌دغدغه‌ترین تجربه را برای افراد با هر سبک خریدی – چه آنلاین و چه حضوری – خلق می‌کند.)

تمایز ازکی در بازار

تیم ازکی به تمایز خود از رقبا افتخار می‌کند؛ ویژگی‌هایی که ازکی را متمایز می‌کنند عبارتند از:

  • قیمت‌گذاری شفاف
  • نمایش کامل جزئیات پوشش بیمه
  • رابط کاربری آسان
  • اعتبار و قابل اعتماد بودن

درباره اقتصاد صنعت بیمه آنلاین

چشم‌انداز اقتصادی در صنعت تجمیع‌گری آنلاین بیمه، رقابتی است؛ با این حال، ازکی جایگاه پیشروی خود را حفظ کرده است. به دلیل اجباری بودن بیمه شخص ثالث، بخش قابل‌توجهی از فروش این صنعت مربوط به همین نوع بیمه است. با وجود رقابت شدید، رویکرد نوآورانه و جایگاه پیشتاز ازکی باعث شده این شرکت در این بازار پویا عملکرد موفقی داشته باشد.

قابلیت‌های کلیدی مورد استفاده از WebEngage

Email

Custom Events

SMS

Journey Designer

اهداف ازکی

پیش از آغاز همکاری با WebEngage و دستیابی به نتایج ملموس، تیم ازکی اهداف مشخصی را برای استفاده از قابلیت‌های اتوماسیون بازاریابی و شخصی‌سازی این پلتفرم در نظر گرفته بود:

  • افزایش درآمد در سطح کلان شرکت، بدون لطمه به سودآوری
  • یافتن یک پلتفرم مارکتینگ اتومیشن برای افزایش نرخ حفظ و درگیر کردن مشتری، با تمرکز ویژه روی افزایش دعوت از دوستان برای تقویت بازاریابی دهان‌به‌دهان
  • تثبیت جایگاه ازکی به‌عنوان برند قابل اعتماد در بازار بیمه آنلاین
  • ایجاد روابط بلندمدت با مشتریان
  • نوآوری مداوم برای پاسخ به نیازهای در حال تغییر بازار بیمه

چالش‌های ازکی در مسیر دستیابی به اهداف

تیم ازکی در تلاش برای پیاده‌سازی یک پلتفرم اتوماسیون بازاریابی، قصد داشت چند چالش کلیدی را برطرف کند:

  • افزایش نرخ بازگشت کاربران قبلی
  • جذب کاربران جدید در بازاری اشباع‌شده
  • افزایش درآمد بدون بالا رفتن هزینه‌ها
  • یکپارچه‌سازی کانال‌های ارتباطی برای ارسال پیام، بدون دغدغه‌هایی مثل محدودیت ارسال، فواصل زمانی یا ساعات ممنوعه (DND)

چالش‌های اجرایی

برای رسیدن به این اهداف، تیم با چالش‌هایی مانند موارد زیر روبه‌رو بود:

  • درگیر کردن مؤثر کاربران در بازار رقابتی
  • جذب کاربران جدید در شرایط اشباع
  • بهینه‌سازی استراتژی‌های درآمدی با حفظ هزینه‌های منطقی
  • ایجاد ارتباط بدون وقفه در کانال‌های مختلف و در عین حال پایبندی به الزامات قانونی

نتایج

کمپین معرفی بعد از خرید، دو برابر بهتر جواب داد

نسبت به گروهی که کمپین براشون اجرا نشده بود.

فروش فصل چهارم ۲۰۰ درصد بیشتر شد

اونم به لطف WebEngage، نسبت به سال قبل!

۲۵ درصد فروش‌ها از طریق معرفی کاربرا به‌دست اومد

نشون می‌ده که سیستم ارجاع، واقعاً تعامل و جذب مشتری رو بالا برده.